YOTENGRIT

Írások

Korábbi események

Máté Imre

Dr. Darnói Tibor

Alaptételek

Szeretet

„Boldogok kik szeretnek, mert ők egyek ISTEN színe-javával!”

Bölcsesség

„A bölcsnek mindegy, melyik szegre akasztja a subáját.”

Igazságosság

„A táltos megáll a három nádszálon. Szeretet, igazság, bölcsesség.”

Egyenlőség

„Nincs FÖLJEBB való NEM, nincsen ALÁBB való NEM! Egyik az ÉG nőstény felének megtestesülése, másik az ÉG hím felének megtestesülése.”

Becsület

„Magas erkölcsi színvonalon lehetünk … , ha a lelkünk tiszta, szívünk igaz, böcsületünk hibátlan.”

Testvériség

„Fű, fa, madár, állat, csúszómászó, a legkisebb bogár is testvéretek. Mindvalahányuk E Világ örököse – részük van benne!”

Szabadság

„Mindent szabad, ami nem árt másnak.”

Három Nádszál Klub

A Három Nádszál Klub keretein belül szervezünk előadásokat, beszélgetéseket és gyakorlati
alkalmakat. A „Három Nádszál” azt a 3 erényt jelenti, amelyen a táltosnak minden
cselekedetében meg kell állnia: Szeretet, Bölcsesség, Igazság.

A Három Nádszál Klubban ún. Ehátos szertartással ünnepeljük az évkör neves ünnepeit.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt, aki szeretne megismerkedni a tanításokkal!

Yotengrit Akadémia

A YOTENGRIT AKADÉMIA – Tan-Körevet tanrendje a rábaközi Tudók örök érvényű bölcseletét hivatott kibontani, továbbadni, gyakorlatba átültetni, a jelen kor kérdéseinek, kihívásainak tükrében. Cél a Yotengrit tanításainak alapos, hiteles, rendszerbe foglalt megismertetése, az „élő hagyomány átadás”.

Őseink tudása erős gyökerekkel, biztos alapokon nyugodva a természet rendjébe ágyazott az ikerörvény törvénye szerint. Elmélet és gyakorlat egymást kiegészítő összefonódása, a fizikai világ és spiritualitás kapcsolódása, gondolat és érzés kettőse, Ég és Föld összetartozása, Nő és Férfi egysége, múlt és jövő szövődése, Szusz és Isz ikerülése – belső önismereti út, „hasunk mélyétől szívünk közepéig”, az egyre javuló minőségű életért. Hogy minden nap meghaladjuk önmagunkat, hogy minden nappal jobbá váljunk, hogy „Istenné tisztuljunk szellemünkben”.

Az alapképzés kilenc hétvégi napján a YOTENGRIT kilenc könyvének mindegyike feltárásra kerül meghatározott sorrendben. Ennek rendszerét a könyvek rejtett ikerülés-láncolata adja, külön tárgyalva az ún. női és férfi könyveket, vagy a Szusz és Isz könyveit. A bennük foglalt tanítások több szintű értelmezése, mély kifejtése, a nyomtatásban meg nem jelent tanítások átadása, a könyvekhez tartozó, egymásra épülő gyakorlatok egyedülálló tudásanyagot garantálnak.

Világkép

Teremtés

„Világok születnek, világok enyésznek, halnak. A mi világunk, a mi univerzumunk kezdete ennek értelmében csak relatívan a lét kezdete. Valami volt előtte és valami leend utána. A látható – fogható – észlelhető anyag láthatatlan szellemanyag sűrűsödésének eredménye. A teremtés kezdete az „első moccanás”, a „Nagy Kerék lódíttatása”. Az ősistenség vagy – ahogy eleink nevezték – Öreg Isten magában foglalt mindent, Ő az EGY, az Egység.

Darázs Mária festménye

Dualizmus

A Yotengrit világképének dualizmusa valódi dualizmus, mert itt nem egymással szembeni, hanem egyirányú, együttes hatás van a pár elemei között, melyek így nem gyengítik, hanem erősítik egymást. Szembenállás helyett tehát együttállás, melyben az erők is összeadódnak. Nősténység és hímség duális egyensúlyában a kettő együtt alkotja az egészet. Isteni elrendelés és a természet törvénye szerinti összetartozás, melyben mindkét fél egyenlő és jó.

Darázs Mária festménye

Bü-ün vallás

A Büün-eszmeiség bölcseletének alapja a duális világszemlélet. A „dualizmus” egész egyszerűen „kettősség”-et jelent. Kettősségek rendszerét, rendszerezett kettősséget, fogalompárosítást. A dualizmusok jellegét alapvetően meghatározzák keletkezésük körülményei. Az éghajlat, a társadalom szerkezete és a nemek egymáshoz való viszonya, melyet viszont befolyásolnak a létfönntartó gazdálkodás tényezői.

A nyugat-dunántúli tudók által megőrzött bölcseleti dualizmuson kívül ismert a kínai YIN-YANG (nőstény-hím ) dualizmus, meg az ó-iráni, zarathusztrista FÉNY-SÖTÉTSÉG dualizmus. Ez utóbbi teológiára átfogalmazva a JÓ meg ROSSZ ikerítését eredményezi.

A magyar bölcselet dualizmusa az ó-irániétól merőben különbözik, a kínaiétól csak részben. Ezek a dualizmusok un. polarizáló dualizmusok, a magyar pedig valódi, ún. „kiegészítő” dualizmus. A különbségek elsősorban a rendszerek teológiai és gazdasági vetületeiben élesednek ki.

Darázs Mária festménye
Darázs Mária festménye
error: Tartalom védve van!
Scroll to Top